31
08

NATURALNI vs NIENATURALNI „Pogromcy tłuszczu”

Próbujesz zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej? Stosujesz się do diety, odbywasz treningi 3-4 razy w tygodniu i zaczynasz się zastanawiać czy nie przyśpieszyć procesu redukcji poprzez stosowanie suplementów tzw. „Spalaczy”? W dzisiejszym artykule, przedstawię Wam kilka z wielu naturalnych środków mogących przyśpieszyć spalanie (moim zdaniem najlepszych, ale to moje subiektywne zdanie:) ).

Dlaczego naturalne „spalacze”, a nie suplementy?

-Wiele sródków rzekomo przyspieszajacych spalanie tkanki tłuszczowej po prostu nie działa

– Mimo zawartych naturalnych ekstraktów, obecność sporej ilości syntetycznych substancji

– Dużo niższa cena

Postanowiłem wybrać 5:

  • Cynamon

Możesz dodać łyżeczkę do kawy, a zmniejszy to twoje uczucie głodu i chęć na słodycze. Dodatkowo stabilizuje poziom insuliny, czyli najważniejszego hormonu odpowiedzialnego za metabolizm węglowodanów

  • Kawa

A dokładnie kofeina w niej zawarta to podstawowy składnik większości preparatów odchudzających ze względu na działanie pobudzające (zachęca do aktywności). Ułatwia spalanie tłuszczu oraz hamuje łaknienie. Kawę najlepiej pić w godzinach porannych, około pół godziny przed planowanymi ćwiczeniami.

  • Zielona herbata

Dzięki nieprzetworzonej formie zawarte w niej katechiny mogą wspomóc odchudzanie. Możemy znaleźć badania, które potwierdzają wpływ katechinów na układ współczulny i idzie zwiększają wydatki energetyczne, a co za tym idzie spalanie tkanki tłuszczowej. Dodatkowo kofeina zawarta w zielonej herbacie wspomaga pracę katechinów. Wyniki badań mówią nam jasno, że pijąc zieloną herbatę możemy spalać nawet 100 kcal dziennie! Czy to dużo? Oceńcie sami 🙂

  • Pieprz cayenne

Ostre więc spalajace! Przyspiesza metabolizm, zwiększa termogenezę i stosowany w małych ilościach hamuje apetyt. Nie stosujmy jednak go za często bo nasz organizm się uodporni. Dawki też tu mają niebagatelne znaczenie bo przyjmowanie go w dużych ilościach powoduje uszkodzenie wątroby, przewodu pokarmowego i błony śluzowej. Wszystko z głową! : D

  • Kurkuma

Przyspiesza trawienie i wspomaga metabolizm. Jest świetnym dodatkiem do dań wysokobiałkowych bo stymuluje trawienie białek. Na dodatek warto wiedzieć, że kurkuma, a konkretnie kurkumina w niej zawarta ma właściwościach przeciwzapalne porównywalne do silnych leków np. wszystkim znany Nurofen!

Oczywiście jest dużo więcej naturalnych pogromców tłuszczu, ale ja opisałem 5 moim zdaniem najbardziej wartych uwagi.

Na zakończenie dodam, że zdrowe i racjonalne odżywianie w połączeniu z aktywnością fizyczną to klucz do sukcesu, a informacje zawarte wyżej to dodatek i wskazówka do zwiększenia wyników w walce z znienawidzoną przez wszystkich tkanką tłuszczową : D

 

Pozdro,

Rafi 😀