09
02

SMUKŁY BRZUCH I WĄSKA TALIA. Czyli- Czy tysiące brzuszków to dobre rozwiązanie? Jak trenować by pozbyć się nadmiernej objętości brzucha?!

 

 

Smukły brzuch i wąska talia to marzenie każdej kobiety. Trenerzy kilka razy dziennie słyszą dobrze Nam znane oczekiwania: „Chciałabym pozbyć się brzucha”, „Proszę coś by stracić tylko brzuch”. Jednak nie da się zmniejszyć objętości tk. tłuszczowej w wybranych miejscach. Katowanie się setkami brzuszków, również nie doprowadzi do wysmuklenia okolic brzucha.

 

DLACZEGO SETKI BRZUSZKÓW TO NIE WSZYSTKO?

 

Brzuszki i ćwiczenia angażujące mięśnie brzucha to za mało? Sam trening siłowy nie spali efektywnie tkanki tłuszczowej. Oczywiście podczas takiego treningu, również spalamy kalorie, jednak w tym wypadku zależy to głównie od ujemnego bilansu kalorycznego.  Pamiętaj, że uzyskanie płaskiego brzucha w dużej mierze zależy od tego co, jak i ile jemy. Dieta w połączeniu z treningiem to właściwa droga do sukcesu.

 

JAK TRENOWAĆ BY ZMNIEJSZYĆ OBJĘTOŚĆ TKANKI TŁUSZCZOWEJ?

 

Jeżeli borykasz się z nadwagą lub nadmierną objętością tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha- same brzuszki i ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha nie wystarczą. Proces redukcji tkanki tłuszczowej uzyskamy dodając do Naszego planu treningowego dodatkowy wysiłek cardio o średniej lub wysokiej intensywności np. (biegi, skoki na skakance, orbitrek, air bike, trening typu tabata, interwał lub trening na trampolinach). Taki rodzaj treningu jest rozwiązaniem w celu wysmuklenia sylwetki.

  • Aby efekt był satysfakcjonujący TRENUJ SYSTEMATYCZNIE przynajmniej 3x w tygodniu
  • Trening aerobowy/ cardio połącz z treningiem siłowym (np.ćwiczenia z obciążenie, ćw. stabilizacyjne, wykroki, przysiady- wykonując te ćwiczenia, pamiętaj o napięciu mięśni brzucha, by zaangażować je do pracy, ćw. wzmacniające mięśnie brzucha, PLANK, PLANK SIDE)
  • Rozpocznij trening rozgrzewką statyczną, mobilizującą/ aktywującą mięśnie, następnie wykonaj trening wzmacniający/ siłowy i zakończ treningiem cardio/ aerobowym
  • Jeżeli zależy Ci na utracie znacznej objętości masy ciała trening cardio powinien trwać przynajmniej 30 min. Dopiero po tym czasie Nasz organizm zaczyna spalać tk. tłuszczową- w pierwszych dwóch kwadransach treningu aerobowego organizm czerpie energię z glikogenu.

 

W walce o smukły brzuch pamiętaj o zbilansowanej diecie!

 

WYBIERAJ:

  • płatki owsiane i otręby
  • ziarna i pestki
  • ryby, kurczaka, indyka, chude mięso wołowe, jaja
  • awokado, owoce i warzywa
  • cynamon, pieprz cayenne
  • zieloną herbatce i napary ziołowe

 

UNIKAJ:

  • białego pieczywa
  • ciast, ciasteczek
  • słonych i smażonych potraw
  • napojów słodzonych (lepiej wyciśnij sok ze świeżych owoców i delikatnie rozcieńcz wodą lub dodaj do niego nasiona chia lub siemienia lnianego
  • produktów typu light

 

Zbilansowana dieta, trening siłowy połączony z wysiłkiem aerobowym to najlepszy sposób na wysmuklenie sylwetki, oraz zredukowanie objętości brzusznej.

 

A.